close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החשיבות של ערכים גבוהים אצל חברות ותאגידים

מערכת שורשד ניסן, תשעט09/04/2019

אנשים שמתבוננים על חברות ותאגידים גדולים, נוטים לחשוב ששום דבר לא חשוב להם מלבד הרווח, הכסף שהם מרוויחים...

תגיות:
הרבה פעמים אנשים שמתבוננים על חברות ותאגידים גדולים, נוטים לחשוב ששום דבר לא חשוב בעיניהם אלא הרווח שהם עושים, הכסף שהם מרוויחים. זה הרושם שלא מעט חברות ותאגידים נתנו לנו במשך השנים ועל כן אנחנו נוטים לחשוב כך.

אך האמת היא מעט שונה, בוודאי בשנים האחרונות. יותר ויותר חברות ותאגידים חושבים על ערכים נוספים מלבד שאלות כמה, כמה רווח הם יעשו, איך הם יכולים להרוויח יותר על חשבון הציבור, איך הם יכולים להוזיל עלויות, גם אם זה אומר לפגוע במוצר או בתנאי העובדים, רק בשביל להרוויח. יש חברות ותאגידים שעדיין פועלים תחת
אותם ערכים, ערכים אשר אפשר להגדיר אותם כ"ערכי העולם הישן" אך במאה ה-21, יותר ויותר חברות ותאגידים חושבים ומתנהלים אחרת.

יש משמעות לרעיון של עסקים עם ערכים. לא רק מבחינה אידיאולוגית, רעיונות, גם מבחינה כלכלית. בעלי חברות מבינים את זה ולכן הם פועלים אחרת, לכן הם לא מתעסקים אך ורק בשאלות של רווח אלא גם בשאלות נוספות. בין אם זה אומר, כיצד אפשר לשפר את תנאי העובדים, לשפר את תנאי הייצור, לשמור על סביבה נקייה, לעבוד עם הקהילה, לתרום בחזרה לחברה ועוד.

מדוע אותם ערכים חשובים לעסקים ותאגידים
המשמעות של עסקים עם ערכים היא, שהעסק מבין שהוא לא פועל בחלל ריק, הוא מבין שהוא פועל בתוך חברה, בתוך קהילה, והוא צריך לעבוד איתה בשיתוף פעולה, יתרה מזו, הוא צריך להשקיע בה, הוא צריך לשפר את מצבה ולעשות אותו טוב ככל שניתן.
יתרה מזו, עסקים עם ערכים מבינים שמישהו כל הזמן בודק אותם, צופה בהם, ומתוך כך שיש להם יכולות, כוח וחשיבות, נובעת גם האחריות שלהם, כלפי הסביבה, כלפי העובדים שלהם וכלפי עצמם. הם לא יכולים להתנער מהאחריות הזאת. אם הם ינסו, הם ייפגעו.

כיצד זה בא לידי ביטוי בפועל
ישנן דרכים שונות כיצד ערכים שונים באים לידי ביטוי בעסקים. דרך אחת, היא בדרך כלל משותפת עבור כל העסקים וזו שמירה מלאה על תנאי העובדים ורווחתם. זה מעבר למה שהחוק מחייב, זה לתת לעובדים תנאים הרבה יותר טובים, דברים שהם מעבר למה שהם מצפים לקבל. עסקים משקיעים בכך, גם בשביל להיחשב לעסקים עם ערכים גבוהים, אך גם בשביל לשמר עובדים ולגייס בקלות רבה יותר עובדים חדשים.

דרך שנייה, היא לבחון כיצד העסק יכול לשפר את הקשר עם הקהילה והסביבה ולעשות כל מה שניתן בשביל שזה יהיה קשר חיובי וטוב. בין אם אומר לאמץ תקנים מחמירים שקשורים להגנה על הסביבה ובין אם זה אומר לעשות פעילויות שונות לקהילה.
דרך שלישית היא לבחור נישה מסוימת ולפעול בה, לאמץ בית ספר, לאמץ מוסד רפואי, לעזור לקבוצה מסוימת בקהילה ועוד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה